Ads

Kresley Cole: Poison Princess - Méreghercegnő

Kresley Cole díjnyertes bestseller író leghíresebb sorozata a Halhatatlanok alkonyat után nálunk is nagy sikernek örvend. A főként felnőtt paranormális könyvekre szakosodott írónő azonban megmutatta, hogy kell egy jó kis YA sztorit írni. Az Arkánum Krónikák végre hozzánk is elérkezik, hála a Könyvmolyképző kiadónak. 

22 Arkánum kártya. 22 kiválasztott. Az Arkánum Krónikák középpontjában a Tarot pakli ütő kártyái állnak, a Nagy Arkánum. Képzeld el, ha a Halál, a Szeretők, a Bolond, az Ördög, stb valójában különleges képességekkel megáldott tinédzserek lennének. Ahhoz, hogy legyőzzék a többi "kezet", meg kell tanulniuk szövetségeket kötni. Ám óvatosnak kell lenniük, hiszen sosem egyértelmű ki melyik oldalon áll.

Kresley Cole


Poison Princess - Méreghercegnő


(Arkánum krónikák 1.)
Kiadó: Könyvmolyképző
Műfaj: YA
Kategória: romantikus, fantasy
Megjelenés ideje: 2014.12.02
Olvasott nyelv: magyar
Fordította: Szoboszlay Anna
Oldalszám: 279 
Megtetszett? Megrendelheted itt!
ISBN: 9789633991282
Pont: 5/5
  Megmentheti a világot – vagy el is pusztíthatja.
 A tizenhat éves Evangeline „Evie” Greene irigylésre méltó életet él, de egy napon rémisztő hallucinációi támadnak. Amikor egy világégéshez hasonlatos esemény megtizedeli szülővárosának lakosságát, Evie rájön, hogy a hallucinációk a jövőre vonatkozó látomások voltak – és nem szűntek meg. Az életéért küzdő és válaszok után kutató lány kénytelen segítséget kérni a lápvidék rossz hírű oldalán élő osztálytársától, Jack Deveaux-tól.
De egyedül egyikre sem képes.
Evie nem ismer még egy olyan fiút, mint Jackson: a bűnlajstroma hosszú, a vigyora komisz, a viselkedése kihívó. Bár egyszer már gúnyt űzött Evie-ból és mindabból, amit képvisel, Jack vállalja, hogy megvédi a lányt. Evie tudja, hogy nem bízhat feltétel nélkül benne. De vajon képes lesz-e neki ellenállni, ha egyszer letörli a képéről azt a komisz vigyort?
Kiben bízhat Evie?
A látomások forrása után kutató Jack és Evie megismerkedik másokkal, akik hasonló cipőben járnak. Megelevenedik egy ősi jóslat, és kiderül, hogy nem Evie az egyetlen, aki különleges képességekkel bír. Huszonkét fiatalt választottak ki, hogy ismét megvívják a jó és a rossz harcát. Ám nem mindig egyértelmű, ki melyik oldalon áll…



Nagyon szeretem Kresley Cole stílusát, sajnos a Halhatatlanok alkonyat után sorozatából néhány kötetet olvastam, a skótos történelmi romantikusát, MacCarrick fivérek sorozatát is elkezdtem, időhiánya miatt még nem folytattam.
A Méreghercegnő is erősen várólistás darab volt nálam, többen írták, mennyire jó volt angolul, ezért bátran vágtam bele.
Nem, csöppet sem csalódtam. Nagyon összeszedett, tartalmas története van, de erről majd később.

Karaktervilága felépített, mindegyik tulajdonságát úgy látom, jól ki tudta használni Cole. Meg vannak a maguk izgalmas elemeik, rejtett tulajdonságaik, amivel az egész történetet felpezsdítik.

Evie eleinte nem tartozott a legszimpatikusabb karakterek közé, inkább irritált és nem tudtam elképzelni, hogy ő legyen a főhősnő. Tipikus pláza cica kategóriába esett nálam. Persze kiderül, ezzel leplezi a benne rejlő félelmeket. Az anyja és a családi problémák, amik a háttérben húzódnak, egy újabb löket az életében.
Élénk és érzelmes szereplő, de szerencsére nem csak a szívére hallgat, hanem az esze is a helyén van. Nem megy bele minden butaságba. Bár megesett, amikor beleugrott egy-egy hülyeségbe, ettől függetlenül időközben rokonszenves karakterré formálódott.

Jackson pedig a sötét idegen srác, a rosszfiú, aki csakúgy betoppan Evie életébe, haverjaival együtt. A srácnak vannak fura dolgai, naná, hogy elejétől fogva legtöbbször Evie segítségére siet, kissé ilyen megmentő érzésem is volt az ő esetében. Néha igazi tini, máskor meg felnőttként viselkedik. Kicsit csapongott a karaktere ebből a szempontból. A motoros, vagány stílusával azonban mindenképpen üdefolt volt az olvasás során.

Arthur a pszichopata állat. Az én kedvencem. Lehet paradicsommal dobálni, de én imádtam a srácot. Annyira elembeteg, hogy már jó. Meg Eviet elején annyira nem bírtam, nem is bántam volna, ha kicsit, csak picikét „megsegíti”. Könyv, abban bármi lehet…

A történeti részét imádtam, nem bírtam letenni a könyvet és lerágtam a körmeimet, mi fog most következni? Hol van a folytatás? Nagyon megszerettem, ezért kicsit elfogult is vagyok az értékelés szempontjából.
Maga a tarot része, és ahogy az apokalipszissel összehozta Cole, nagyon kreatív. Elején kicsit furcsa volt és nehezményeztem, hogy a jövőből indulunk, aztán a múltból folytjuk, bár a végére megértettem miért volt erre szükség.
Evie néhány része és cselekedete vagy felesleges volt, esetleg átírtam volna, noha ez személyes vélemény. Ő vele volt leginkább bajom.
A szerelmi rész nem túl erős. A sráccal alig alakul ki közöttük romantikus kötődés. Nem éreztem azt, hogy mindjárt felgyulladnak a túlfűtött szerelemtől a lapok.
Ezek annyira nem befolyásoltak, mert nekem ez a tarot, mágia és apokaliptikus elmélet nagyon megtetszett és arra fókuszáltam. Az emberiség hanyatlását néhány jóslat okozza, amit nem vettek komolyan. Ezt Cole jól kihasználta és szépen köré építette az egész történetet.

Ha szereted a kicsit erősebb fantasy történeteket, vagy esetleg pergős picit romantikus, mágikus, apokaliptikus fantasyra vágysz, akkor ajánlom. Szerintem, ha tetszett az Angelfall (Angyalok bukása), akkor ez is be fog jönni Neked.

NYEREMÉNYJÁTÉK:

22 Arkánum kártya. 22 kiválasztott. A jó és a gonosz harca. A Méreghercegnő története egy nagy, halálos játék, melyre a tarot szabályai vonatkoznak. Ha Evie túl akarja élni szövetségeseket kell találnia, és tudnia kell ki az ellenség.

Játékunkban Evie bőrébe bújhatsz és tesztelheted, vajon te hogyan állnád meg a helyed. A turné 9 állomása egy-egy tarot kártyát jelképez. Minden kártyához tartozik egy “hívószó”, azaz egy mottó. Ám a kártyák össze akarnak zavarni, ezért ellopták egymás hívószavát. A te feladatod, hogy megfelelően párosítsd be, melyik hívószó melyik kártyához tartozik eredetileg. Vigyázz! Könnyen egy ellenség karjaiban köthetsz ki, ha hibázol.



A szeretők lapját tartom a kezemben és a hívószavam:


"Lakomát csapok a csontjaidból!"















A turné további állomásai:
11/27 MFKata gondolatai - A Hold
11/28 Always love a wild book - A Mágus
11/29 Deszy könyvajánlója - Az Angyal / Ítélet
11/30 Insane life - A Szeretők
12/01 Angelika blogja - Az Erő
12/02 Kelly & Lupi olvas- A Torony
12/03 Kristina blogja - Császárnő
12/04 Dreamworld - Az Egyensúly / Mértékletesség
12/05 Függővég - Az Ördög
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése