Ads

Blogturné: Susan Ee - Angelfall – Angyalok bukása


Susan Ee


Angelfall – Angyalok bukása


(Angelfall 1.)

Kiadó: Könyvmolyképző
Műfaj: YA
Kategória: disztópia, angyal, démon
Várható megjelenés ideje: 2013.12.15
Olvasott nyelv: Magyar
Fordította: AncsaT
ISBN: 9789633733738
Megtetszett? Itt szerezheted be.
Pont: 5/5
 Hat hete már, hogy az apokalipszis angyalai alászálltak, és elpusztították a modern világot. Nappal az utcai bandáké a hatalom, de az éjszakákat a rettegés és a babona uralja. Mikor az angyalsereg harcosai tovaszállva magukkal ragadnak egy gyámoltalan kislányt, annak tizenhét éves nővére, Penryn bármit megtenne, hogy visszaszerezze a húgát.
Bármit. Ha kell, akár arra is hajlandó, hogy alkut kössön egy ellenséges angyallal.
Rafi félelmetes harcos, de most legyőzötten, szárnyaitól megfosztva, haldokolva hever a földön. Korszakokon átívelő háborúkban vívott győztes csatákat, most pedig egy éhezéstől legyengült tinilány kell, hogy megmentse az életét.
Miközben átvágnak a sötétségbe és káoszba merült Észak-Kalifornián, csak egymásra támaszkodhatnak a túlélés érdekében. Kénytelenek együtt megtenni az utat, hogy eljussanak San Franciscóba, az angyalok erődítményébe, ahol a lány mindent kockára tesz, hogy megmentse a húgát, az angyal pedig kénytelen legnagyobb ellenségeinek könyörületességére bízni magát, hogy újra ép és egész lehessen.



Ezzel a könyvvel érdekes kapcsolat alakult ki közöttünk, már jó másfél éve. Ugyanis akkor figyeltem föl először az Angelfallra. Azóta húztam-halasztottam olvasását. Háromszor vettem kezembe újra, hátha most, na, de most tényleg… Valami visszatartott, de pontosan mi, azt nem tudom megmondani. Majd a lányok (Deszy és Dreamworld) éppen a könyvről beszélgettek és újra előkerült a téma. Erőt vettem, na most leülök és igenis el fogom olvasni!
Azt kell, hogy mondjam, szánom-bánom: 
miért is nem olvastam előbb?! 
Nagyon jó! Imádtam! Csupa pozitívumot tudok róla mesélni… Nálam tipikusan ez a könyv, amit nem tudok letenni, tövig rágom a körmömet, a végén pedig felsóhajtok: moaarrrr, MÉG!
Imádtam!

A történet nagyon kellemes meglepetéssel szolgált, hiszen nem a szokásos angyal sztorit olvastam újra. A disztópia kategórián belül pedig szerintem nagyon jó lett!
Az angyalok az emberiség ellen fordultak, egyszerű állatoknak tekintik őket, akiket el kell takarítani, mint valami piszkot a köröm alól. Az emberek pedig kétségbeesetten keresik a megmaradt élelmiszereket, küzdenek értük és sokszor kemény közelharcot vívnak. Mindenki úgy próbál túlélni, ahogyan tud. Ezek a részek és elemek nekem kifejezetten tetszettek, hiszen egy apokalipszis utáni világban anarchia kell, hogy uralkodjon. Nem lehet elmenekülni, a munkaerő megszűnt, nincs más, mint az eddig megmaradt élelmiszer. Ebben a csatában a gyengébb és butább pedig elhull… Persze ezekhez némi szerencse is társul.

A könyv nagyon sok véres jelenetet tartalmaz. Ezeket nagyon morbid módon: imádtam! Egyszerűen szólva, nagyon sok disztópiában hiányolom a realitás ezen fokát. Hiszen ha menekülök valaki elől, akkor az emberek nagy többsége nemhogy nem fog össze, de éppen egymás ellen mennek. Nincs élelem? Akkor a másikat - megölöm, nekem pedig így több marad. Mondhatni kegyetlenség, valójában ez természetes kiválás lesz, hiszen mindenkiben ott van az életben maradás utáni vágy és küzdelem.

Penryn, a húga Paige és édesanyja próbálja túlélni az apokalipszist. Egyik élelem utáni kutatás során belefutnak egy angyal csoportba, akik egymásnak esnek, az egyiket pedig súlyosan, ha nem halálosan megsebesítik. Paige ijedt hangja elárulja őket, így kerül egy angyal karmába. Nincs mit tenni, megpróbálja a lehetetlent: megmenteni az angyalt és segítséget kérni tőle… - Nekem itt nagyon tetszett a leírás. Ahogy ott fekszenek a hátrahagyott maradékok, később hullák, szinte magam körül éreztem az eseményeket. Az írónő sokszor kitér, éppen milyen szagokat éreznek, egyszerűen olyan pontokon ragadja meg Susan Ee a mű leírását, amivel olyannyira tökéletesen előadja a helyszínt, az illatokkal együtt, hogy már magamat is ott érzem. Szinte benne a könyvben. Izgulok, várok, reménykedek.

Penryn immáron az egyik kedvenc női szereplőmmé avanzsálta magát. Az ilyen típusú főhősöket csípem. Penryn nagyon belevaló és vagány kiscsaj, egyáltalán nem érzem azt, hogy egy tini lenne. Ha jellemzőket kéne róla írnom, akkor sok lenne. Kiáll az igazáért, megpróbálja a lehetetlent és ezek mellett bátor! Nem, nem az a fajta bátor, aki buta és szinte már a falat kaparod miért tette, hanem akire én is azt tudom mondani: hogy ez a lány tényleg okos, agyafúrt és talpraesett! A családjáért, még ha azok nem is teljesen normálisak, hatalmas odaadással fordul feléjük, egymaga próbálja mindegyiküket megmenteni. Szerintem ezek teljesen reális érzelmek voltak tőle, hiszen a húgát ki ne akarná megmenteni?

Rafi az akinek szárnyait levágták, földön fekszik és öntudatlan… olyan szituációba csöppen, amit nem is sejtett az útja elején. Ő egy kissé érdekes fazon, mert nem mindig látni tisztán mit is szeretne, de minden igyekezete ellenére nem lehet nem szeretni. Van a kisugárzásában valami olyan, amitől menten ő is a kedvenc könyvbeli pasik karakterlapján termett. Valószínűleg azért, mert minden meg van benne, ami egy nőnek az álma lehet. Veszélyes, vonzó, erős és nem lehet kiszámítani… Ha baj van, akkor viszont lehet rá számítani.

Ha szemezel a könyvvel, akkor bátorítalak: igen! Ez a könyv tetszeni fog, ha szereted a kicsit véresebb disztópiákat. Nagyon jól van megírva, a maga nemében teljesen egyedi. Nincsenek benne elcsépelt klisék, helyette annál több igazi akció, izgalom, véres jelenet van! 
Ajánlom e? Ezek után még kérded? Naná!


Extraként hoztam nektek néhány kedvcsináló fanartot. :P
Némelyik picikét spoileres lehet... Nem, nem nagyon, olyat nem hoznék. :)


 

Ezek pedig valamivel spoileresebbek, de nyugi, nem durván:

 

Ez nem spoileres, csak cuki volt:


Képek forrása: 1 2 3 4 5 6 7
 
Nyereményjáték:

Ha szeretnétek megnyerni az Angelfall - A bukás könyvek egyikét, akkor nincs más dolgotok, mint kitalálni, hogy az egyes blogokon található idézeteket, melyik ismert angyalfiú mondhatta.

Íme a mai idézet: 


"Átkozott orgona! Esküszöm, én vagyok az egyetlen allergiás halhatatlan."



SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése