Ads

Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara

A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából hazánkban is megjelent Sarah J. Maas nagysikerű sorozatának második kötete, a Köd és harag udvara, mely fenekestül felforgatja az eddig megismert világot. Feyre-nek ezúttal szembe kell néznie a múltjával, elfogadnia különleges adottságait és döntenie kell sorsáról, miközben háború közeleg.

Tartsatok a Blogturné Klub nyolc bloggerével, ismerjétek meg a történetet és annak szereplőit, a turné végén pedig vigyétek haza a regény egy példányát.

Sarah J. Maas


 A Court of Mist and Fury - Köd és harag udvara


(Tüskék és rózsák udvara 2.)
Kiadó: Könyvmolyképző kiadó
Besorolás/műfaj: Fantasy
Megjelenés ideje: 2017.
Fordította: Hetesy Szilvia
Oldalszám: 750
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 5/5
Én nem vagyok jó. Semmi vagyok, és a lelkem, halhatatlan lelkem el van átkozva… Mintha a tüdőm is cserbenhagyott volna, de próbáltam levegőt venni, hogy ki tudjam mondani, hogy nem. Nem.
Miután Feyre kiszabadította szerelmét, Tamlint a gonosz tündérkirálynő karmai közül, már halhatatlanként, tündérmágiája birtokában tér vissza a Tavasz udvarába. De nem feledheti sem a szörnyűségeket, melyek révén megmentette Tamlin népét, sem az alkut, amit Rhysanddel, az Éjszaka udvarának rettegett főurával kötött.
Egyre jobban bevonódik Rhys ügyeibe és fellángoló érzelmei hálójába, ám háború közeleg: egy minden eddiginél hatalmasabb gonosz erő fenyeget azzal, hogy mindent elpusztít, amiért Feyre valaha küzdött.
Szembe kell néznie a múltjával, elfogadnia különleges adottságait és döntenie kell a sorsáról.
Oda kell adnia a szívét, hogy meggyógyítsa a kettéhasadt világot.
Sarah J. Maas New York Times bestseller szerző lélegzetelállító fantasy-sorozatának második kötete.

A szerelemért még a halált is kicselezte.

A világ megmentéséért maga lesz az élő fegyver.

Az előző Tüskék és rózsák udvara rész lenyűgözött, Andi valamint Lupi pedig egyenesen ódákat zengett erről a részről és csak nem akartam elolvasni. Most mindent bepótoltam, szabályosan felfaltam a lapokat. Ha az első rész jó volt, akkor ez valami fantasztikus. Úristen, imádtam. nagy betűkkel: I-M-Á-D-T-A-M :D Jha, így már jobb.

Túlélve Amaranthát és a nagyurak erejével Feyre szürke senkiből igazi gyémánttá változik. Könyv nagyobb része rá fókuszál, önmagát találja meg, miközben mások felfedik igazi arcukat... 


Forrás: pinterest
Előzőekben emlegettem Feyre karakterét bírom, erős női szereplő minden gyengeséggel, erősséggel emiatt pedig igazán el tudom képzelni egy ilyen közegben. Másik kötetnél ezt írtam erre most még nagyobbat fejlődik s nem csak az ereje. Karakterileg eddig is erős volt, viszont egyre jobban felfedezi magát, gyengeségeit képes saját javára fordítani és mindettől egy rettentő jó női karakterré válik akinek túlélési szabálya így nézhetne ki: nyírd ki, éld túl!
Ellenben nem annyira szimpatikus ahogyan a kép férfit egymáshoz mérte. Oh, szeretem én Tamlint, de hát ő ezt csinálja no meg azt. Aztán Rhys egy rohadék, de azért tök jó arc és megtanít mindenre... - Tehát az egyik imádottja bezárja, másik rohadék, aki segíteni akar neki. Ahaaaa... Értem én, női logika. :D (Bocsánat, nőként nincs erre jobb válaszom, nem tudtam megérteni teljesen a probléma okát és azonosulni vele.)

Eddig írtam olyasmit Tamlint kedveltem is meg nem is, viszont ha eddig kétely volt bennem Maas mindent elrontott. :D Tudtam előre merre húz az egész történet, viszont a hogyant nem. A Köd és harag udvarában tényleg kapkodtam a fejemet, mert Maas történet legelején fogta Tamlint, alaposan fejre állítva megrázta, felpofozta az olvasó elé ismét kiállította és wow. Másik arcát láttuk, ami igazából mindig volt neki már az elsőben is. Pislogtam, mint béka a kocsonyában.  
Nem újdonság, mert előzőben sem stimmelt minden vele, bírom és mégsem lett nagy kedvencem, most végleg nem tudtam vele egyetérteni.
Szóval ha valaki el akar hagyni valakit, akkor engedjük el, menni akar, hát menjen. Nem Tamlinnál, inkább zárjuk be és felejtsük ott. Hm, so sexy. 

Miután előre vettem a karakterek ajnározását, Rhys sem maradhat ki. Na ez a pasi kész, nagyon. Őt nem tudtam hová tenni, se nem rossz, de nem is igazán jó, csak lebegett a valamiben. Erre most megkedvelteti magát. Kedves Maas lehet ilyet csinálni, de komolyan? Most már tökre bírom és jobban, mint eddig. Néha talán úgy éreztem édességmérgezést kaptam, túl jó az elképzelésekhez képest.


Forrás: pinterest
Összegezve ez az egész könyv igazából tükröt állít az első résznek, Feyre próbálja kitalálni micsoda ő és hova tudja magát ebben a világban behelyezni, ám nem sikerül neki. Kicsit minden és ugyanakkor kilóg a sorból. Attól ne félj nem kapsz harci jeleneteket, tele van akciódús részekkel, kedvelhető újabb karakterekkel és persze Rhys másik oldala is kárpótolja az olvasót.

Néhány újabb mellékszereplő megfogott, különösen Cassian, egyből rajongója lettem a pökhendi ki ha én nem stílusával. Róla előbb elmondom ezt, mint Rhysról. 

Bevallom nem rég fejeztem be és még mindig a hatása alatt állok, talán észre is vettétek a szokásosnál érzelem gazdagabb leírásaimon. :D

Nagyon érdekes kiválóan felépített a világ, tündérekkel, udvarokkal és úgy egészében. Mindennek meg van benne a helye és ezzel a kötettel még jobban megismerjük apróbb részleteivel. Izgalmas, rettentő érdekes karakterekkel találkozhatok s nem utolsó sorban addiktív. 
Belekezdek aztán vastagságtól, hossztól függetlenül felfalom a köteteket. 
Megemlítettem néhány kevésbé tetsző dolgot olvasási élményekből semmit nem vesznek el. Ugyanúgy Feyre-nek drukkolok, jöhet akármilyen férfi karakter, most már az érdekel a lány hogyan mászik ki ebből a szituációból és legvégső esetben mit választ esetleg mit nem. 

A Tüskék és rózsák udvara kötetek nem a szerelemre koncentrálnak, főhősnő kerül középpontba mindenki mástól elfüggetlenítve, olvasó várja mit lép mások reakcióira, hogyan kezeli le az újabb nehézségeket. Személy szerint rettentően tetszik ahogyan Tamlinos problémán túlteszi magát, szerintem ezt így kell. Csak nőiesen felállni, bemutatni és továbbállni. Persze hasonlít x-et y-hoz, végső soron érthető mikor majdnem összeházasodtak, nem róhatom fel neki. 
Női olvasóként pont ezek miatt tartom érdekesnek a történetet, hiszen Feyre nincs alárendelve senkinek, igazából ő húzza meg a vonalat honnan lépnek érvénybe saját szabályai és inkább távozik.

Tündérkrónikák abszolút imádójaként azt mondom, ha nem találsz mást az után a könyv után, olvassad ezt. Fordítva is igaz, hasonlóan romantikus és izgalmas, csak hagyni kell kibontakozni. :D Nem bántam meg az olvasást, szerintem sokat hagynék ki a könyv nélkül az én romantikus, fantasys, tündéres kis világomból.

Nyereményjáték:

A zene sokak számára inspirálóan hat, ez Sarah J. Maas esetében is igaz. A Köd és harag udvarának megírásakor nem kevesebb, mint 289 zene került fel a listájára, köztük rengeteg film és mese dalával. Mostani turnénkon ezek közül válogattunk.
Minden állomáson találtok egy címet, melynek betűit összekevertük (arra figyeljetek, hogy a megoldás lehet több szó is). Nincs más dolgotok, mint helyes sorrendbe rakni a betűket és beírni a rafflecopter megfelelő sorába.
Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz; a nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére, hogy válaszoljon a kiküldött értesítőre, ellenkező esetben újat sorsolunk. 


Mai cím: rajtó

a Rafflecopter giveaway


Állomáslista:
01/18 Könyvvilág
01/20 Függővég
01/24 Insane Life
01/26 CBooks
01/28 Deszy könyvajánlója
01/30 Dreamworld
02/01 Spirit Bliss
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése