Ads

Kae Westa - Karvalyszárnyon

Hamarosan megjelenik Kae Westa második regénye, a Karvalyszárnyon, ami egy bámulatos fantasy világba kalauzolja az olvasót. A történet hősnője Calina, a grófkisasszony, aki a zsoldosok között talál rá a szerelemre és a kellő bátorságra is, hogy megbosszulja városa pusztulását és újjáépítse életét.

Tarts velünk a blogturnén, éld át velünk az élményt, és ne felejts el játszani, hogy a tiéd lehessen a három nyereménykönyv egyike!


Kae Westa


Karvalyszárnyon


(Karvalyszárnyon 1.)
Kiadó: Könyvmolyképző
Kategóriák: YA, fantasy
Megjelenés ideje: 2015
Olvasott nyelv: magyar
Oldalszám: 440 
Megtetszett? Megrendelheted itt!
Pont: 5/5
Miféle sors várhat egy grófkisasszonyra, akinek felbontották az eljegyzését, kardélre hányták a városát, és maga is csupán az utolsó pillanatban tudott elmenekülni?
Caliannara túléli a mészárlást, de hűséges testőre nélkül menekül, és kalandos módon zsoldosokhoz csatlakozik. Vajon elég az ottani felcser pártfogása, hogy a grófkisasszonyból harcos válhasson, ha mindenki más közönnyel, a kapitány pedig egyenesen ellenszenvvel méregeti?
Shastornak anélkül is megvolt a maga baja, hogy az ostromlott városból szökött nemeslány a nyakába szakadjon, de a neheze csak most következik. Megbízója átveri, a szerettei veszélybe kerülnek, ráadásul hitszegő bátyja is felbukkan.

Már előzőekben is hangot adtam, mennyire tetszett Kae Westa másik könyve, a Démon és a papnő, nem volt kétséges ezt is el fogom olvasni. Ha egy írónő stílusa, könyve megtetszik, akkor hamar bűvkörébe tud vonni. Most pedig az első mondat ami eszembe jutott: Ha a Démon és a papnő tetszett, akkor a Karvalyszárnyont egyenesen imádtam! 
Történetesen az elmúlt héten egyetlen szabad napom sem volt igazán és a mai napom szinte az egyetlen szabad, amikor pakolhatok, erre mit csináltam? Karvalyszárnyont olvastam hajnalig és alig aludtam. Kicsit hardoce lett a hetem, nem baj. :D

Igyekszem spoiler mentes maradni, ezért szeretném elkerülni a részleteket és ez nagyon nehéz. Ennél a könyvnél tényleg nehéz, mert elejétől vannak fontos dolgok és nem tudnom eldönteni melyik kevésbé lényeges. Tehát előre is bocsánat, ha valamit akaratlanul lelövök.

Calina és a Karvalyok története egyszerűen mesés. Tele van harcokkal, izgalmas jelenetekkel és egyszerűen letehetetlen a könyv! Elkezdtem naivan tegnap este - bele szoktam olvasni a könyvekbe magyarul/angolul, eldöntöm tetszik vagy sem és ha igen, csak akkor megyek bele egy turnéba - szóval este elkezdtem és mondom a könyv lazán 3 óra alatt megvan, jó lesz ez így, végül néha megállva hajnal 3-kor még olvastam, reggel 9 fele befejeztem. :D Ezzel most jobban érzékeltettem milyen hatással volt rám a történet.

Calina karaktere eleinte kissé gyenge volt, furcsa szemeket is meresztettem rá, de gondoltam még változik a történet előrehaladtával. Nem is kellett sokat várni rá! Szépen lassan magára talált a lány a kezdeti sokkból. 
Szívében ő egy ártatlan kislány, kívülről, a csapat szemében elsőre egy gyenge láncszem, csak lassítja és gyengíti őket, hiszen nincs semmilyen olyan jellegű élettapasztalata amire szükségük lehet. Calina sem rest, elkezdi saját maga kitaposni az utat, hogy ne csak a védeni való ártatlan kislány szerepét kaphassa meg, hanem egyenlő félként tekintsenek rá és befogadják őt. Az idő előrehaladtával jobban szívéhez nő a csapat, védelmük érdekében mindent megtesz, ami tőle telhető.
Hibáitól, esendőségétől közelebb került hozzám, sőt azzal, hogy nemesi véréből nem adott lejjebb eleinte, jobban megszerettem. Vannak dolgok amin az emberek nem tudnak pillanatok alatt változtatni, hiába sodorja a sors olyan helyzetbe, ami elvárná ezt, képtelenség, kell némi idő a változáshoz. Calina esetében gyönyörűen látszik ez a fokozatos változás, miként lesz egy nemesi nőből, harcos kislány.

A Karvalyok rossz vágású fickókból összeszedett zsoldos csapatát, elsőre nem igazán szívet melengető banda, azonban lassan szívembe fogadtam mindannyiukat. 
Ő bennük azaz érdekes, hogy alapvetően katonák, akik pénzért ölnek és szállítmányokat visznek el. 
Nincsen első pillanatra semmi nemes céltól vezérelt útjuk, hiányzik a kedvesség, jellemvonásaik nyersek, ám a történet közben kimutatkozik a jobbik felük, számtalan érzelem mellett a valós személyiségük. Nekem tetszett ez az átmenet, ez alapján semmi sem fekete vagy fehér, inkább kicsit mindegyik, másfelől Calina totális ellentétei. Ő, a nemes lány, egy csapat mindenféle rossz hírű pasival, nem éppen hozzá méltó, viszont a lány helyt állt és egyre merészebben vágott bele kalandjaiba.

Shastor inkább apafiguraként jelenik meg. Lehet eredetileg nem ő volt Calina mellé kijelölve és nem ő tanította, de olvasói szemmel ő az, aki kivívta ezt a címet. Nem csak a lánnyal szemben tanúsított viselkedésével tűnik ilyennek, hanem ahogyan Zurvannal bánik, másokkal bánik. Zurvannal sokkal személyesebb kapcsolatuk van, régi barátok, ezért ott egyértelműbb volt számomra milyen pozíciót tölt be Shastor életében, viszont másokéból nem láttam. Később bizonyított.

Zurvan kissé nyers és szarkasztikus stílusa eleinte furcsa lehet, szerencsére hamar kiderül nem annyira bunkó, mint amilyennek a külvilág felé mutatja. Sőt, szerintem nagy kedvencem lett. Erős jelleme, határozottsága és bátorsága mindenképpen megérdemel egy tapsot tőlem. 

Reynir (akit elsőre sikeresen félreolvastam Ryanairnek, bocsi :D ) elejétől nem lopta be magát a szívembe. Inkább bájgúnárnak láttam, semmint értékes karakternek, végül kiderült ez is és az is, nem jártam messze az igazságtól.
Nem szeretem a túl kedves karaktereket, azok általában hátsó szándékkal közelítenek az emberek felé. Természetesen itt nem a nyílt és őszinte kedvességre gondolok, hanem az áspis fajtára. Vannak dolgok, amiben mindenki hibázik, ha valaki ezeken fényesít, régen rossz.

A történet pörgős, akciódús és nem unatkoztam egy percig sem. Mindig gondoskodik a kis csapat arról, hogy ne legyen egyszerű nekik. Háttérben árulás, átverés és számos más dolog áll. Nagyon izgalmas könyvnek találom, ami akaratlanul is a kezedhez ragasztja magát és a végéig nem enged el.  
Tetszik ahogyan a mágia megjelenik, végre nem egy kliséhalmot olvastam, hanem eredetibb ötletet. Nem csupán valaki véréből születnek, hanem egyenesen méreg szüli őket, ez szerintem egyedi megoldás. Ott rejlik benne a halál és a győzelem egyszerre. Zseniális.
Maga a középkori háttér ad egy különleges hangulatot neki, egy pillanatra Sandemo jellegét véltem felfedezni a könyvben. Ő ír hasonlóan és egyből az ő sorozataira asszociáltam, amiket szintén szeretek. 

Ha szereted a fantasyt, középkori köntösbe bújtatva, akkor mindenképpen ajánlom. 

Ne rémítsem el a romantika, amellett akad csatából, vérből, csontból bőven. 
Ha sokat forgatod Sandemo könyveit, ez esetben szerintem mindenképpen próbáld meg. 

 NYEREMÉNYJÁTÉK:

A Karvalyszárnyon egy lenyűgöző fantasy világba kalauzolja az olvasót, ahol a hősnőből kiváló íjász válik, és így lesz a zsoldoscsapat nagy hasznára. A mostani játék során az íjtípusok angol elnevezést kell helyesen beírni a magyar verzióra. A Google jó barát ;)

A kiadó sajnos csak magyarországi címre postáz. A győztest e-mailben értesítjük, amire 72 órán belül választ várunk, különben sajnos újra kell sorsolnunk.

Mai íjtípus: olimpian recurve bow

Blogturnéban résztvevő bloggerek:

12/01 Media Addict
12/07 Deszy könyvajánlója
12/14 Always Love a Wild Book
12/21 Insane Life
12/28 Kelly & Lupi olvas
01/04 Dreamworld

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése