Ads

Rachel Vincent: Stray – Kóborok

A Vérmacskák sorozat főszereplője Faythe Sanders, a fiatal vérmacska, aki próbálja megtalálni a helyét falkában, amit apja vezet. Nincs könnyű dolga, hiszen egyike az utolsó nyolc nősténynek, akik továbbvihetik a vérmacskák vonalát.
Hogy milyen a vérmacskák világa, azt most induló turnénkból is megtudhatod. Augusztus 25-től tarts hát velünk mindhárom állomáson, érdemes!
És nem csak azért, mert a végén új gazdára talál egy példány a sorozat első részéből.

Rachel Vincent


Stray – Kóborok


(Vérmacskák 1.)
Kiadó: Könyvmolyképző
Műfaj: YA
Kategória: alakváltó, fantasy
Megjelenés ideje: 2012
Olvasott nyelv: magyar
Fordította: Miks-Rédia Viktória
Oldalszám: 478 
Megtetszett? Megrendelheted itt!
ISBN: 9789632454740
Pont: 5/5
  Már csak nyolc fogamzóképes nőstény vérmacska van. És én vagyok az egyik. Éppen úgy nézek ki, mint akármelyik amerikai egyetemi hallgató. De vérmacska vagyok; alakváltó, két világ lakója. Bár a családom és a falkám rossz szemmel nézte, elszöktem a kényszer elől, hogy továbbvigyem a fajt, és kialakítottam magamnak egy saját életet. Amíg egy este az a kóbor meg nem támadott. Tudtam a kóborokról – a falka nélküli vérmacskákról – akik állandóan hozzám hasonlókat keresnek: csinos, termékeny nőket. Ezt a példány elkergettem, de aztán megtudtam, hogy két másik nőstény eltűnt. A veszélyből ennyi is elég volt, hogy a falkám hazahívjon a saját védelmem érdekében. Persze. Csakhogy én nem vagyok ijedős kiscica. Bárkivel vagy bármivel megküzdök, ha kell, hogy megtaláljam a barátnőimet. Vigyázzatok, kóborok – karmaim vannak, és nem félek használni őket!


Nagyon szemeztem ezzel a könyvsorozattal, ráadásul könyvtárban is mindig integetett, hogy vigyél magaddal. Szeretem az alakváltókat, bár tény, ami tény, inkább sárkányos, vízköpős alakváltókat preferálom, vérfarkas, vérmacska csak utánuk következik. Nagyon meg kell, hogy fogjon. Azonban rettentő kellemeset csalódtam.

Az alaptörténet szerint már csak néhány nőstény vérmacska maradt életben, ezért szinte ölre mennek, hogy ki szerezze meg.
Faythe egyike a nőstényeknek. Szeretne távolságot tartani minden másik hímnemű vérmacskától és ismét megszökni, azonban ezt a tervét keresztülhúzzák...

Faythe karakterére most külön kitérnék. Imádtam. Minden meg van benne, ami egy belevaló vérmes foggal-körömmel harcoló macskába kell. Szerettem a kissé flegmatikus beszédét, ami igazából a magabiztosságát sugározta, szerettem jellemét, és ami a legfontosabb, igazi egyéniség. Nem egy tucat számra megírt karakter.
El szeretne vegyülni az emberek között, sajnos édesapja és a csapat megakadályozza ezt a tervét és haza kell mennie. A fiúk otthon egymást tépik kegyeiért, ő pedig finoman és nőiesen feláll és tovább áll. Olyan értelemben, hogy ha kell szembe szegül velük, de oldják meg egymás között a problémát, őt úgysem érdeklik ezek a kicsinyes dolgok.
Igazi változást akkor láttam, amikor elkezdenek eltűnni lányok, akikhez Faythenek köze van. Kijön belőle az ösztönlény, aki másokat akar védelmezni. Egy biztos, ha a történet nem tetszett volna ennyire, akkor biztosan Faythe karaktere miatt folytattam volna. Ez viszont nem így van, mert a történet is tetszett.

Marcot szintén nagyon megkedveltem. Eleinte kissé unszimpatikus volt, de ahogy bontakozott ki a történet, egyre jobban átláttam szándékait és jelleme működését, ami később kiderült, úgy van, ahogy gondoltam. Szerintem ő kissé karizmatikusabb személyiség, meggyőző tud lenni, sokszor maga módján. Eleinte Faythe-el van egy kisebb nézeteltérésük, akkor hirtelen nem tudtam mi lenne helyesebb, ha kiadná magából a dühét – kiadná az állatot :D – vagy, ahogy cselekedett, saját levében forrva elvonult. Végül rájöttem, helyesen cselekedett, mert ha a lányra bármilyen formában kezet emelne, sokkal negatívabb fényben tüntetné fel. Jó, oké, Faythe reakciója is érthető, hiszen akarata ellenére cselekedett.

Jace-t nem tudtam hová tenni. Kedvelem, de nem lett hatalmas kedvencem, voltak jó húzásai, ezzel együtt nem tudtam melyik csoportba tegyem.

A történetben legfőképpen a folyamatos mozgás fogott meg. Legtöbbször történik valami, szereplők folytonos interakcióban vannak és mindig történik valami új. Az írónő rendkívüli módon fenn tudja tartani a figyelmet. Faythe szituációja, majd a nyomozás, a lányok eltűnése és az egész történet egyetemista vérmacska lányból indul, átmegy egy kissé krimisebb szálra.
Kevés negatívumot tudok felsorolni, talán Faythe néha nekem túl forrófejű volt, hiába imádtam, egy-két jelenetnél kicsit sok volt. Másrészről néha túl gyors a váltás. Még benne vagyok az előző jelenetben, erre már a következőben vagyunk.

Mindenesetre, ha szereted az alakváltókat, paranormális romantikát, akkor mindenképpen próbáld meg. Szerintem sok embernek lesz még kellemes csalódás ez a könyv. 

Nyereményjáték:

A Vérmacskák állati alakjukban sok szempontból hasonlítanak a nagymacskákhoz. Mostani játékunkban ezért nem lesz nehéz dolgotok. Néhány olyan nagymacskát gyűjtöttünk nektek össze, akik mintául szolgálhattak a vérmacskák viselkedéséhez. Nincs is más dolgotok, mint a rövid leírások alapján kitalálni, milyen nagymacskáról van szó az adott állomáson.
Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz! A nyertesek jelentkezését az értesítéstől számított 72 órában várjuk, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk.

Mai macskaféle:
Az egyik legnagyobb termetű macskaféle. A hím sörényt visel és marmagassága 90-120 cm, testsúlyuk 150-250 kg között mozog. A nőstények kisebbek, 80-110 cm marmagasságúak, testsúlyuk 120-185 kg körüli.
Gyakran a bátorság szimbólumaként említik, valamint királyi szimbólumként és jelképes motívumként szintén gyakori az előfordulása. Az irodalomban leggyakrabban emlegetett nagymacska.

További blogturné állomások:
08. 31 - Insane Life
09. 02 - Függővég
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése