Ads

Parádi Orsolya: Pandala-szigetek

A Kolibri kiadó gondozásában jelent meg Parádi Orsolya lenyűgöző Pandala szigetek színező könyve felnőttek számára.
Mostani blogturné kissé rendhagyó, hiszen színeztünk, alkottunk és minden képességünket latba vetettük. Gyere és kísérd végig a blogturnét és tiéd lehet a színező egyik példánya!

Parádi Orsolya


Pandala-szigetek


Kiadó: Kolibri
Kategória: színező
Megjelenés ideje: 2015
Oldalszám: 32 
Megtetszett? Megrendelheted itt!
ISBN: 9786155541698
Pont: 5/5
  Parádi Orsolya neve sokaknak ismerősen cseng már, hiszen ő az, aki varázslatos mesét lehel bármelyik kavicsba. Rendszeresen tart – Magyarországon és külföldön egyaránt – felnőtteknek szóló workshopokat, illetve gyerekfoglalkozásokat, ezekre az alkalmakra mindig visz magával színezőt is. Az itt szerzett tapasztalataiból, valamint a lelkes visszajelzésekből született ez a csodálatos füzet, mely a Pandala-szigetek varázslatos világába kalauzol minket.

Ha elmerülünk e különleges mesevilágban, és színekkel töltjük meg Parádi Orsolya különleges teremtményeit, garantáltan elmélyült szórakozást és aktív pihenést csempészhetünk stresszel teli világunkba.

Az első, magyar alkotótól született, felnőtteknek szánt meditatív színezőt – melynek minden vonala egyedi és kézzel rajzolt – élvezettel forgathatja bárki, aki egy kis belső csendre vágyik!

A pandala szót a görög pan (Pangea, Panthalassza) és a szanszkrit mandala szavak ötvözésével találtam ki. Egy olyan ősi helyet és állapotot jelöl, ahol zavartalanul élnek együtt az élőlények. A színező megrajzolásakor igazán belevetettem magam a részletekbe, az apró motívumok tengerébe. Remélem, nagy örömöt és kikapcsolódást jelent majd megtölteni színekkel a képeket!

Parádi Orsolya

Színezni annyi, mint új világot teremteni. Hiszek abban, hogy ha időt szentelsz arra, hogy lüktető színekkel töltsd be ezeket a lapokat, észrevétlenül az életedet is átfested általa. Próbáld ki!
Dr. Kádár Annamária pszichológus, tréner
Gyerekkorom óta imádom a színeket. Kikapcsol és elvarázsol a színek egymásmellettisége. Orsi precíz és fantáziadús munkája pedig lenyűgöz, különösen azért, mert kicsit újra gyerek lehet általa.
Góbi Rita táncos-koreográfus


Egész életemben imádtam rajzolni, színezni. Kicsit művészléleknek tartom magamat, ha nem blogolok, olvasok, általában rajzolok vagy festek, most ennél a színezőnél minden találkozott egyszerre.

Olvastam nyugtató hatásáról, bár mivel sokszor rajzolgattam, annyira nem új a színezés és néha gyerekszínezőket szoktam venni, mert miért ne. Természetesen ebből kifolyólag nagyon megörültem, amikor elkezdtek kijönni a felnőtteknek szóló kiadványok és egyből rájuk repültem Angliában, nem sokkal később Magyarországon is.

Miután említettem sokat színezgettem, eléggé szép mennyiségű ceruzám halmozódott fel és van néhány akvarell ceruza készletem, babák festése miatt pedig 3/0 valamint 5/0 méretű ecseteim, amik kitűnőek ekkora pici felület festésére. Kaptam az alkalmon és megpróbáltam különböző módszereket. 
Íme, van ami ceruzás és egyik pedig teljesen akvarell ceruzás alkotás.
Kis technikai infó akit érdekel, néhányszor kérdezték már mi az amit ajánlok, ezért egy gyors lista.
Herliz (2x24 csomag - élénk, erős színek, ha enyhén satírozol halvány, ha nyomod árnyaltabb), nagyjából 5-6 kínai színes ceruza csomag (ezekkel halvány színeket tudsz elérni, ha újra átmész másik színnel, árnyaltabbá tudod változtatni), 1 angol pound landes minőségi csomag (csak mert szép színei vannak), metál színeket a Sky metal fantasy sorozatból kölcsönöztem (metál színű ceruzák, ezüst, arany, meg minden, ami metálos). 
Akvarell ceruza két fajta van, az egyik Derwent - Metallic (szintúgy, metál és ha vízzel átmész rajta nagyon szép színei lesznek), Staedler - watercolour pencils (élénk, erős színek jellemzik, markáns kiemelést lehet vele elérni), valamint válogatott pasztell Bruynzeel Aquarell ceruzák (eredetileg ezeket árnyalásra használom). Az akvarellek a hínáros halacskás képnél láthatóak. Ecset pedig Munkácsy 5/0.
Készlet egy része. (Rajztábla van alatta.)

A Pandla-szigetek motívum világa egyből magával ragadott, némelyik rajz nagyon aprólékos munkát igényel, míg mások nagyobb felületet foglalnak el. Ha valaki nem szereti a túl részletes mintákat, szívesen tudom ajánlani nekik a könyvet.
Relaxál, megnyugtat. Nekem kisebb mennyország volt. 
Kicsit színes bagoly. :D
A baglyosat csendben alkottam, a sötétben úszó tengeri halakat a Gaskell könyvéből készült Észak és Dél elején színeztem, míg a 3. résztől kezdtem bele a virág motívumosba. Ennél nagyon érzékeny voltam, bőgtem a sorozaton és közben a lelkem szivárvány pónikon ugrált. 
Egyszóval a virágos alkotás papírzsebkendőben úszó, mámoros, könnyes, kisírt szemmel készült, ami szerintem jól átjön színvilágában. Legtöbb kép kivitelezésén látszik mennyire voltam zaklatott.
Ugyanez a bagolynál. Ennél rettenetesen örültem és ezért úgy jellemeztem a legtöbb ismerősöm számára legvégső munkámat: Oh te jó ég! Ez egy rossz LSD trip. :D
De tényleg.
A halacskás eleje két film között készült, utána Jane Eyre hatása alatt voltam, ami szintén lelkileg tükröződik az elkészült képen.
Jane Eyre és az akvarell ceruzák története. Vizezett akvarell.
Szívesen ajánlom mindenkinek a színezőket, nem csak jó móka, hanem picit olyan, mint visszatérni a gyermekkorba. Emellett tökéletes lelki terápia, sőt, akár egy lelki zsebnapló színeit tekintve.
A könyv nevében részben szereplő mandala nem volt ismeretlen, mivel szakomból kifolyólag számtalan mandalát láttam, esetenként rajzoltam, foglalkoztam vele. Valóban a rajzolói stílus keltett bennem egy ilyen érzetet.

Ezt a képet imádtam színezni. :)
A színezni való élőlények tetszenek, letisztult, átláthatóak és megvan a sajátos gyermeki bájuk. Mindegyik állat mosolyog, önmagukban pozitívum képet alkotva. Néhol olyan "Don't worry, be happy" hangulatot váltott ki belőlem. 
Kiszívezve saját érzelmeire formázva viszont különösen egyedivé és bájossá válnak. 
Tetszik benne, hogy szimmetria és aszimmetria egyaránt előfordul. Látszik szabad kézi munka, nem vektoros alapokra épül, ezért néhol kissé görbébbek a vonalak, ami számomra még vonzóbbá, sokkal egyedibbé varázsolja a könyvet. Az egész előhozza a gyermeki lelket az emberből, nem szigorú, éles vagy egyenes vonalak jelennek meg, hanem harmóniában áll a görbe, éles vonal, amik vastagsága a kedves rajzolóhölgy kedvétől függött.


Ezt sem volt rossz. :)
Megtaláltam a saját kis lelki békémet ebben a kifestőben, nem csalódtam.

A kiadvány rajzstílusa gyermeki, mégis felnőtteknek szól a sok apró mintázattal. Izgalmas görbék és kockákat találunk. Az élőlények benne kedvesek, sok szája mosolyra húzódik és sikerült átjönnie annak az érzésnek, amit az írónő szeretne nyújtani.
Időhiány miatt sajnos csaj néhányat sikerült befejeznem, de néha a kevesebb jobb, mint a több. :)

Ha még nem próbáltál színezni, itt az alkalom! Hajrá! :)

Mivel említettem a felnőtteknek szóló színezőket, egy kis érdekességként említem, hogy néhányan elkezdtek felnőtteknek szóló feladatkönyveket összeállítani, amik nem csak színezőket tartalmaz, hanem különböző vicces feladatokat. Például hogyan találj haza részegen, milyen nevet adnál macskáidnak és rajzold le milyen munkát szánt neked az apád. 

Kösd össze őket azokkal a tárgyakkal, amik tűrhetővé teszik számukra az emberi lét gyötrelmeit!

Rajzolj cool haverokkal teli szobát, hogy ez a srác ne érezze egyedül magát!

Nyereményjáték:
Ha már színező, akkor a játék is szorosan kapcsolódik ehhez.

Ezúttal híresebb könyvekből készült képregény részlet vagy manga részlet alapján kell kitalálnotok, melyik könyvhöz készült az illusztráció. Némi segítséget találtok az állomásokon, amik sokban segítenek a helyes megfejtés eltalálásában.

(Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.) 

Hazánkban is megjelent urban fantasy alapján készült manga.
Halhatatlanok vannak benne, akik bosszút akarnak állni. A "rossz" oldalon állók, az emberek lelkét kiszívják, hogy túléljenek egy átkot.


Blogturné további állomásai:

09/20 Deszy könyvajánlója
09/22 Függővég
09/24 Szembetűnő
09/26 Dreamworld
09/28 Insane Life
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése