Ads

Maggie Stiefvater: The Raven Boys - Hollófiúk

Augusztus 26-tól a Hollófiúkkal együtt indul nyomozásra a Blogturné Klub. Hat állomásunk lesz, hogy a rejtélyeken kívül a szereplőket is megismerjük - szórakoztató lesz, ígérjük. És hogy milyen kincsre bukkanhattok a végén? Nos, egy példány lehet a tiétek a könyvből, ha kitartóan nyomoztok minden oldalon!

Maggie Stiefvater


Hollófiúk


(Hollófiúk 1.)
Kiadó: Könyvmolyképző
Műfaj: YA
Kategória: fantasy
Megjelenés ideje: 2012
Olvasott nyelv: magyar
Fordította: Molnár Edit
Oldalszám: 416 
Megtetszett? Megrendelheted itt!
ISBN: 9789632459776
Pont: 4/5
  Nem látó csak két okból pillanthat meg egy szellemet Szent Márk éjszakáján. Vagy te vagy a lény igaz szereleme… vagy te ölted meg őt. Blue Sargent minden évben ott áll látó anyja mellett, amikor a halálra várók elsétálnak előttük. Blue sosem látja őket: ebben az évben viszont egy fiú válik ki a sötétből, és megszólítja őt. A fiú, Gansey, az Aglionby nevű helyi magániskola jómódú tanulója. Blue egyszer megfogadta, hogy távol tartja magát az Aglionby diákjaitól. A Holló Fiúkként ismert banda csak bajt hozna rá. De Blue megmagyarázhatatlan vonzalmat érez Gansey iránt. A fiúnak egy küldetést kell teljesítenie, amelyben három másik Holló Fiú is érintett: Adam, az ösztöndíjas hallgató, a kiváltságosok mintapéldánya; Ronan, a zabolátlan lélek, akinek érzelmi skálája a haragtól a kétségbeesésig terjed, és Noah, a csendes szemlélő, aki sok dolgot észrevesz, de nagyon keveset beszél. Blue-t már egészen fiatalon figyelmeztették: ő okozza majd igaz szerelmének halálát. A lány nem hisz az igaz szerelemben, ezért soha nem is aggódott emiatt. De ahogy az élete egyre jobban összefonódik a Holló Fiúk furcsa és baljóslatú világával, már nem olyan biztos a dolgában.



Német borító
Maggie tollából egy könyvet olvastam még, s ez a Shiver sorozat volt, ami engem nagy csalódásként érintett. Nem tudtam haladni vele és számomra túlzottan romantikus és gyerekes történetnek tűnt. Ezek alapján féltem belevágni a Hollófiúkba, de igazság szerint szerintem pozitívan csalódtam. Sokkal jobban tetszett, mint a Shiver sorozat. Még mindig hiányzik számomra valami plusz belőlük, ettől eltekintve a Hollófiúk tetszett.

Picit úgy érzetem, ez egy paranormális tündérmese.Az egyik halált ad, a másik életet, továbbá szinte mindenki rendelkezik valami furcsa, sokszor negatív, sötét tulajdonsággal. Az egész történnek adott a téma egy kissé gótikus hangulatot, amitől sokkal sötétebbnek tűnt, mint valójában. Szerintem hangulat kellhet az olvasáshoz. Ha épp nem lenne kedvem némileg elvont könyvekhez, nehezebben emésztettem volna meg a sztorit.
Főszereplők és a közöttük húzódó romantika érzését elviszi ez a sötét hangulat, számomra nem is tűnt túl romantikusnak a történet, annyira a fő vonalakra figyeltem.

Francia borító
Blue Sergent olyan családban nőtt fel, ahol a paranormális dolgok teljesen normálisak, így történhetett, előre tudta a szerelme csókja számára halálos lesz.
A Hollófiúkkal lassacskán összeismerkedik és elkezd kialakulni közöttük egy fura és mégis baráti kapcsolat. - Hozzáteszem, a neveket szinte képtelen vagyok megjegyezni. Ez nálam egyáltalán nem meglepő, de itt eleinte nagyon sok nevet összekevertem. Számos esetben furcsa, nem szokványos karakterneveket alkalmaz az írónő. – Ekkor kezdtem el kíváncsi lenni, vajon a sors beteljesedik? Áh, ő a főszereplő, biztosan van valami kiút ebből a jövőből. Itt kezdtem felfigyelni a történetre és egyre jobban falni a lapokat, vajon sikerül megoldani, ha igen, akkor mégis hogyan?
Végül a történet szépen megmutatta magát és kezdtem megérteni a jóslatot.

Bolgár borító
Gansey eleinte előadja a nagyfiúk, aki belevaló és mindig tettre kész, boruljunk a lába elé. Azonban történet folyamán, ahogy szépen lassan megmutatta igazi karakterét, meglepődtem. Nem, sejtettem előre, nem rossz fiú igazán, de ez a szerep van rászabva, azonban személye sokkal pozitívabb lett. Végére igazán megkedveltem a srácot. Voltak dolgai, amitől közelebb éreztem magamhoz, esetleg nem is gondoltam, meg fogja valóban lépni.

A többi mellékszereplőre mindenképpen kitérnék röviden. Stiefvater külön figyelmet fordít a szereplők kidolgozására, nem érzem, a mellékszereplők egysíkúak lennének. Mindegyiknek sajátos személyisége van és olyan egyedüli jeggyel bír, amitől külön szereplőként kezelem őket. - Sokan ezt el szokták felejteni, végül összemosódnak a mellékszereplők. – Első kötet végére pedig mindegyik srác fejlődött, más szinteken állnak, mint a történet kezdetén.

A könyv vége motivál a folytatásra, számos kérdést nyitva hagyott, amire kíváncsi lennék. Szerencsére a következő rész már vár rám a polcon. :)

Ajánlom? – Ha szeretnél egy kis sötét, paranormális világban elbújni, akkor próbáld meg. Nem rossz könyv. 

(C) Cassandra Jean
Nyereményjáték:
Cassandra Jean nevét bizonyára sokan ismeritek, de ha nem, akkor majd most! Ő ugyanis rengeteg favorit YA sorozathoz készít illusztrációkat, és igen, a Hollófiúk is megragadta a figyelmét!
A Ti feladatotok nem lesz nehéz. Minden állomáson találtok egy Cassandra Jean alkotást, amelyen a sorozat egyik szereplője, vagy akár több szereplője látható. Csak annyi a dolgotok, hogy beírjátok a Rafflecopter doboz megfelelő sorába, ki(ke)t is láttok a képeken.
Ha ügyesek vagytok, tiétek lehet a könyv egy példánya!
Figyelem! A kiadó csak Magyarország területére postáz! A nyertest e-mailben értesítjük, ha 72 órán belül nem jelentkezik, új nyertest sorsolunk.


A blogturné további állomásai:
08.26 - Dreamworld
08.27 - Deszy könyvajánlója
08.28 - CBooks
08.29 - Media Addict
08.30 - Bibliotheca Fummie
08.31 - Insane Life

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése