Ads

Rácz-Stefán Tibor - Fogadj el!

Könyvmolyképző Kiadó jelenteti meg december 13-án a II. Aranymosás pályázat egyik nyertesének történetét. Rácz-Stefán Tibor: Fogadj el! című könyve a Szivárvány kör sorozatot gazdagítja egy fordulatokkal teli, elgondolkodtató, felkavaró történettel. Tarts velünk a blogturné négy állomásán, és vegyél részt a nyereményjátékban, ahol három példány várja a gazdáját a kiadó felajánlásában.

Rácz-Stefán Tibor


Fogadj el!



Kiadó: Könyvmolyképző
Besorolás: YA
Kategória: lmbt, gimi
Megjelenés ideje: 2014.12.13
Olvasott nyelv: magyar
Oldalszám: 304
ISBN: 9789633992661
Pont: 4/5
  Petra, a pénztelen, vidéki lány elit gimnáziumba kerül, ahol mindenki gazdag és menő, így aztán hazudik, hogy ne lógjon ki,    hiába figyelmezteti Dávid.
Petrát a lányok befogadják, barátokat szerez, egy fiú is tetszik neki, de kiderül az igazság. És innét kezdve pokollá válik az élete.
Túl lehet-e élni a bosszút, az iskolai megalázásokat?
Dávidnak is van egy kínos titka, a lányok nem izgatják, de a szívét nagyon is megdobogtatja Áron, a jóképű padtársa, aki pontosan tudja ezt, és gonoszkodva ki is használja.
A két barát szerelemmel, árulással és szenvedéllyel teli útja döbbenetes eseménybe torkoll.

Van egy pont, amikor már nincs tovább. Van egy pont, ahol a szerelem már fáj.



Kíváncsi voltam a könyvre, nem csak, mert Tibi, hanem, a története is megfogott. Szerintem az összes elemmel, ami a könyvben szerepel, vagy megtörténik, életem során is tapasztaltam, bár nem térnék ki ezekre, de ezek az életesemények segítettek jobban megérteni és átélni a művet.
Vegyesen kavarognak bennem az érzelmek, összecsap a pozitív és negatív is. Napokig gondolkoztam az értékelésen, hol negatív, hol pozitív irányba dőlt bennem a mérce. Ekkor kezdtem el rajta mélyebben filozofálni, átgondolni hogyan éltem meg ezeket, ekkor döbbentem rá, mekkora belső érték rejlik a történetben.

A történet szálai tetszenek, legtöbb szereplőnek megvan a maga gondja és baja. Mindenki valamilyen módon hazudik a másiknak, csak a hazugság fajtája más. Annyi a különbség, hogy vannak ragadozók és áldozatok, ha valaki hagyja magát, akkor könnyen lehet áldozat.
Itt is ez történik. Az ironikusan, Szép Remények nevű gimnáziumban a diákok többsége ragadozónak képzeli magát és megtalálják a tökéletes prédának valót, Petrát. Ahogy a legtöbb élőlény, a leggyengébbet kiszemelik, piszkálni kezdik, és egyre jobban elfajulnak a dolgok.
Végül a prédából is vadász lesz…

A negatívummal kezdeném, hogy utána áttérhessek a pozitívumokra. Nagyon zavart a sok sorozat és filmes cím, valamint könyves hasonlat és idézet. Túl soknak éreztem őket, néhol felesleges volt. A karakterek közül Petra nem nyerte el a tetszésemet, elejétől kezdve okot adott arra, hogy piszkálják. Igazából mindent megelőzhetett volna, ha egy kicsit a sarkára áll és megmutatja, vele nem lehet packázni. Tudom, vannak ilyen típusú emberek, de sosem tudtam velük azonosulni. Ha piszkáltak, akkor mindig visszacsaptam, utána már nem voltam akkora kedvenc. Volt iskolám, ahol egy osztálytársam folyamatosan zaklatott, de ezt is megoldottam, sosem halkultam el. A depit is átéltem, ezzel viszont szembe fordultam és egy bölcs ember azt mondta, ha valami bánt, küzdj ellene. Így is tettem. Pontosan ezért nem tudtam Petrával azonosulni.
A karakterek többségének sok a nyűgje, legtöbbször nem is értettem miért akarják ezt csinálni, hiszen teljesen logikátlan. Megnézték a videót. És? A mai világot szemlélve rádöbbentem, hogy valóban léteznek ennyire külsőségekre építő személyek.

Most akkor térjünk át a naposabb oldalra. Dávid és Ákos szálát imádtam, ők nagyon aranyosak voltak és az ő történetük kifejezetten élvezetes volt. Már a könyv elején megkedveltem őket.
Petra, amikor úgy dönt, elege van az egészből és saját kezébe veszi a dolgokat, ott mondtam azt, igen kisanyám, ezt máshogy is megoldhattad volna, ha megelőzöd a problémát. Viszont nem szabad elfelejteni Petra egy falusi lány, aki az élet gondjait máshogyan éli meg, eddigi bezárt kis világából kiszakítják, s eddig hihetett az embereknek, ez a gyermeki naivság pedig tovább kíséri és pont ez az, amiért beleesik mások csapdájába. 
A könyv második fele ütősre sikerült, sokkal jobban tetszik a történet, szereplők motiváltsága és a sztori. Nálam a felsoroltak miatt egy kicsit kétfelé oszlik a könyv - problémák előtti és utáni részre. A problémák utáni rész amit igazán szerettem, mert eseménydús, pörgős.

Mindezek ellenére, ha valaki megkérdezi, adnám-e fiatalabbak kezébe, minden kétséget kizárva azt mondom, igen.
Több okom is van, hogy miért.
Szívesen odaadnám 14-15 éves tinik kezébe:
- Példát vegyenek mi az amit nem szabad tenni és miért nem.
- Fogadjunk el másokat, legyünk toleránsak és ne akarjuk mások életének mozzanatait meghatározni.
- Legjobb példa miért ne menjünk el idegen ismerősökkel és miért ne igyunk sokat.
Ezeken kívül szerintem akár egy kicsit labilisabb lelkületű tininek erőt is adhat ahhoz, hogy segítségért kiáltson. Sokszor minden öngyilkosság megelőzhető lenne egy kis odafigyeléssel. Esetleg, ha az érintett személy ki meri fejezni önmagát és nem elfolytja problémáit, azt gondolván, hogy mások ezekért elítélik.

Összességben pozitív a véleményem, szerintem nagyon sok olyan mondanivalója van, amin sokak elgondolkozhatnának. Azok is, akik valakit piszkálnak, lehet számukra ártatlannak tűnő dologgal és azok is, akiket piszkálnak.

Kiknek ajánlanám? Tiniknek, akik átéltek valamilyen traumát, ugyanis lelkileg segíthet rajtuk. Olyanoknak, akik nem tudnak problémájukon felülkerekedni sem a lelki vagy testi erőszakból fakadókon, sem pedig a másságukon alapulókon, továbbá azoknak, akik eljátszottak a gondolattal, milyen lenne középiskolába visszamenni, pont azért, mert rossz emlék számukra.
A könyv elég komoly belső gondolatokat fejt ki és szerintem a jelenlegi „kényelmes” társadalmunk főbb tini problémáira összpontosít.

Nekem az egyik kedvenc koreai számom is beugrott, ezt megosztom veletek. Ők is hasonló dolgokon gondolkoztak el.




Nyereményjáték:

Ezúttal a Fogadj el! című könyvnél a téma komolysága miatt a játékot mellőzve, a megadott facebook oldalak látogatásával van esélyetek megnyerni a Kiadó által felajánlott 3 példány egyikét. Figyelem! 
A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz! 
A nyerteseket e-mailben értesítjük és 72 órán belül várjuk a jelentkezésüket, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk!

a Rafflecopter giveaway

Résztvevő blogok:
12.06 Nem harap a blog
12.08 Zakkant olvas
12.10 Deszy könyvajánlója
12.12 Kelly Lupi olvas
12.14 Insane life

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése