Ads

Blogturné: Jamie McGuire - Az őrző


Jamie McGuire


Az őrző


(A Sötétség és Fény angyalai 1.)

Kiadó: Maxim
Műfaj: YA
Kategória: romantikus, angyalos
Megjelenés ideje: 2013.11.30
Olvasott nyelv: Magyar
Fordította: Szűr-Szabó Katalin
Oldalszám: 484
ISBN: 9789632612669 / 9789632612676 (kartonált / keménytáblás)
Pont: 5/5
   A Rhode Island-i Providence városának békebeli árnyékában Nina Grey váratlanul Menny és Pokol összecsapásának középpontjába csöppen. Miközben keservesen igyekszik megbirkózni édesapja nemrégiben bekövetkezett halála miatti gyászával, véletlenül – vagy legalábbis ő ezt hiszi – megismerkedik Jared Ryellel. Bár a fiatalember lehengerlően jóképű megjelenése és titokzatos képességei kellemesen elterelik a figyelmét, hamarosan világossá válik, hogy Jared többet tud Nináról, mint a Brown Egyetemen a barátai. Amikor már több a kérdés, mint a válasz, Jared mindent kockára tesz, hogy megtartsa a lányt, akinek megmentésére született, éspedig úgy, hogy elárulja a titkot, amelynek megőrzésére felesküdött. Amikor Nina apjának korábbi társai követni kezdik Ninát a sötétben, a lány ráébred, hogy az apja nem az az ember volt, akinek hitte, hanem egy tolvaj, aki démonoktól lopott. Szeretné kideríteni, mi az igazság apja halála körül, s eközben olyasmire bukkan, amire álmában sem gondolt, és amire a Pokolnak égető szüksége van, a kulcs azonban egyedül Nina birtokában van...
A Sötétség és Fény angyalai trilógia első része.



   Elöljáróban elmesélném, hogy Jamie McGuire-nek ez volt a legelső könyve, a Gyönyörű sorscsapástól egy évvel korábbi. Nagyon kíváncsi voltam, mit alkotott kezdő íróként, valamint ehhez az is hozzá tartozik - az angyalok mindig is gyengéim voltak, és falom az angyalos műveket, ezért ez a kötet is a "muszáj ezt még elolvasnom" csoportba került. Nagy lelkesedéssel álltam neki. Amire számítottam, attól teljesen mást kaptam, noha ezzel együtt nem is csalódtam benne. A könyve olvastatta magát, az írási stílusa nekem kedvemre való volt és az alaptörténet is jól volt szerintem megalkotva. A történet leírása tetszett, mindegyik szereplőt és helyszínt könnyen magam elé tudtam képzelni. Kiemelném McGuire férfikaraktereit imádom, ebben a műben sem tudtam dönteni melyik karaktert kedveljem jobban. Mind a kettő nagyon rokonszenves volt.

   Miről is szól az Őrző? Első találkozáskor a leírása alapján, én egy kemény angyalos történetre számítottam, ahol menekülnek a főhősök mindenki elől, sok harc lesz angyalok-démonok között és nagy hentelés (gyilkolászás). 
Nah nem, ez a könyv többnyire nem erről fog szólni, most felejtsd ezt el - ezek helyett készülj föl, arra, hogy sok romantikus jelenetet kapunk, összebújós szerelmes részeket párbeszédekkel megspékelve. Harc nagyon kevés van benne, szinte csak számottevő, néhány oldal talán az egész, semmi igazi izgalom (értelemszerűen vannak benne események, csavarok, de leginkább más jellegűek), - ezek helyett szépen megírt romantikát kaptam. Bizony: a történet paranormális vonal helyett a romantikus témára összpontosít. 
   
   A szereplők és főszereplőkről vegyes gondolatok alakultak ki bennem. A lányokkal kezdeném, hiszen a hölgyeké az elsőbbség. 
A főhősnő - Nina, akinek szemszögéből olvassuk az egész könyvet. Ő most veszítette el édesapját, ezért komoly lelki válságban van, ahonnan az főiskolai életbe próbál menekülni. Ráadásul felbukkan a semmiből a rejtélyes és furcsa Jared, aki mindenhol, ahova Nina megy, ott megjelenik. Újra s újra, pedig még a telefonszámát sem tudja. Mi köze van nekik egymáshoz? Honnan tudja hol van Nina? Miért koslat utána? Ezeken felül Nina életében más zaklatók is megjelennek, furcsa dolgokat követelve rajta...
Nina kedvenc tortája:
Angyaltorta
A főhősnővel kapcsolatban vegyes érzelmeim vannak. Hol kedveltem, hol pedig nem tartottam logikusnak lépéseit, nem tudtam vele minden esetben azonosulni. Sokszor Ninától teljesen ellentétesen hoztam volna meg döntéseket, máshogy láttam meg a könyvben az összefüggéseket. Olykor csak ingattam fejemet, ez így nem lesz jó. 
Nina ahogy elejétől számítani lehet: két tűz közé is esik, hiszen egyik oldalról ott van Jared, akibe beleszeret, másikon pedig ott áll Ryan... Oh! Nem, itt nincs igazi szerelmi háromszög, végig tudod kit fog választani, ebben nincs is kétséged, habár egy pici, halványan fénylő "talán" szócska mindig ott lebeg. Nina nem egy rossz kislány, ő úgy látom egyszerű életet szeretett volna, ezt az álmát sajnos édesapja hátramaradt árnyai tönkretették, természetesen minden rosszban van valami jó... Vele sincsen másképp.

Claire nem más, mint Jared kishúga, aki próbálja bátyuskáját megmenteni a biztos haláltól. Hamar rájön, Nina eredetileg sorsszerűen elrendeltetett párja valaki más, nem Jared. Clairt ez és még néhány másik dolog dühíti. Sokszor dühödt kirohanásaival ad ezeknek hangot - van olyan pillanata, amikor olyan szerintem, mint a felfuvalkodott menyét támadása. - Cukik, nem lehet rá haragudni, ennek ellenére nem tenném oda a kezemet. 
Őt fokozatosan kedveltem meg egyre jobban, és jöttem rá, sokkal jobb fej, mint elsőre gondoltam. Pusztán apakomplexusa van és nincs akin kitöltse. Az ő karaktere volt az egyik kedvencem, nagyon cuki volt, olyan igazi ölelgetni való kistesó. Szerintem Claire igazán megérdemelne egy saját könyvet.

Jaredet roppant módon megkedveltem. Elején nem tudtam eldönteni ő rosszfiú e vagy sem. Adott neki a könyv egy kis sejtelmes sötétséget, amit imádtam nála. Neki az a feladata, hogy láthatatlanul, háttérben maradva Ninát védje, ez azonban nem mindig kivitelezhető. Főleg, ha a szív közbeszól... Ezért sokak felháborodására elkezd a lány után kajtatni, segíteni neki, míg végül egymás karjában kötnek ki... Azt tudom róla mondani, hogy Jared jól felépített karakter, romantikus alkat és sok női lelket meg foghat még magának. A fiú sokat évődik, mert nem mindig helyes amit tenni szeretne, ám úgy vélem legvégül jól választ.
A könyvbéli angyalok nem a megszokottak. A művésznő szakít a hagyományokkal, szárnyak helyett pedig gyorsaságukkal képesek egyik helyről a másikra jutni. Eleinte furcsa volt Jarednél is megszokni, egy idő után meg már fel sem tűnt.

Most ugorjunk Ryanre. Szerintem Ő is egy jól kialakított, erős karakter. Hamar kiderül Ryan lenne Ninának a választott férj jelöltje - csakhogy nem mindig, minden úgy alakul, ahogyan szeretnénk. A sorsnak egy jól irányzott mozdulattal betettek Nináék. Sanos Ryan ott marad egyedül, pedig igazán szerelmes a lányba. Ryan nagyon humoros karakter, aki üde színfoltot visz a főhősnő életébe még akkor is, amikor maga alatt van. Sok reklám és egyéb vicces szövegével, miközben gondoskodik a lányról, nekem is nagy kedvencemmé vált. Kíváncsi leszek mik fognak még vele történni...

   A romantika amiről írtam. Sok van ebben a könyvben, erre készülj föl. Nagyon sok. Ez alatt mit értek? Hát, úgy nagyjából a 60%-a a könyvnek. Természetesen a szebbik fajtából, nem az instant love, megláttalak és megszerettelek, hanem, amelyik lassan alakul ki. Kapcsolatuk minden nap egy kisebb lépést tesz meg. Elején talán kicsit gyorsnak lehet érezni a két főhős között kialakuló viszony tempóját, de egy idő után lassítanak rajta. Igazán szerettem a könyvben ezeket az érzelmes részeket. Szerintem az írónő nagyon jól ért a romantikus jelenetek és könyvek megírásához, úgyhogy remélem továbbra is ezen a pályán marad. 

Felkeltette érdeklődésedet? Akkor itt akár bele is olvashatsz egy kis ízelítő keretein belül:




Nyereményjáték:


Megjelent Az őrző című regény a Maxim Kiadó gondozásában. Ha részt veszel a nyereményjátékban, akkor akár tied lehet a Maxim Kiadó által felajánlott Jamie McGuire - Az Őrző könyv egyike. (Csak Magyarország területén érvényes a postázás)



11. 21 Insane Life
11. 22 Dreamworld

SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése