Ads

Christine Zolendz - Fall from Grace

Imádok könyvet olvasni, szeretem a jó könyveket. Szeretek JÓ könyvekről írni. Azonban van az a pillanat amikor annyira felhúz egy könyv, hogy azért írok róla...
Amondó vagyok, hogy kerüljétek el, de miért is?
Spoileres ha még valaha is el akarod olvasni.

Christine Zolendz


Fall from Grace


(Mad World 1.)

Kiadó: Dark Road Designs
Besorolás: YA
Kategória: romantikus, angyal
Kiadás éve: 2012
Könyv nyelve: Angol
Olvasott nyelv: Angol
Oldalszám: 232

Az elején meghal Grace bátyja, aki az utolsó hozzátartozója volt. Ekkor Grace útnak indul barátnőjéhez, akit fél éve nem látott, hogy ott leljen nyugalomra. Általa találkozik a rockbandával amelynek neve Mad World. Kezdetét veszi Shane-el közös rögös útjuk egymás felé...

A könyvvel igazából az a bajom, hogy nincs jól felépítve. Amit meglepetésnek szán, az végül egy buta húzás lett. Ha nem írja a Goodreads, hogy ez angyalos paranormális, hát én esküszöm elején rá sem jövök. Annyira nincs bennük semmi szuper képesség, hogy ez már fájt. Szerintem az eldobott botban is több van.
No térjünk a problémákra miért is írtam ezt a bejegyzést.
Úgy éreztem muszáj kiírnom magamból.

Először is Gabrielt orvosnak néztem. Jóval később Grace ágyán ül a lány otthonában és először mondja, hogy közel jár ahhoz akit keres, akkor esik le - JÉÉÉ ez egy rohadt angyal! Nem a Pista bácsi a klinikáról.
Aztán a mizéria, ha megcsókol valakit Grace akkor rájön ki az a szerelme akit keres. - Ez alapján mire következtetnétek? A) Szellem, mert testről testre jár. B) Lélekfaló, mert testről testre jár, a lelküket akarja? C) Egyik sem. 
- Hölgyeim és Uraim! Tümtümtüm - C! Ugyanis rohadtul nem követte a logika határát, mert ő egy Nephilim. Ráadásul az egyik legnagyobb és - legutolsó... Na majd erre visszatérek.

Nagyjából a könyvben Shane megjelenésétől számítva nem sokkal már mindenki rájöhet, hogy ez a Grace lány, bizony, rá várt évek-évezredek óta. Grace persze nem ilyen okos, neeem, a felfújható guminőhöz hasonlít más lányokat, miközben nem tudja a tök egyértelmű dolgokat összetenni. Shane végig segít neki, próbálkozik finoman, sosem árt neki. E helyett kivel megy el randizni hátha az akit keres? Tuckerrel, akit már az első randi után leír, hogy nem ő az, de azért erőlteti... Nekem nagyon el volt túlozva Trucker. Persze gazdag és bukó, de ez már komikusan rossz volt, amikor mindenki azt mondja, hogy Grace feje randi közben olyan, mintha hányni akarna.

Grace karaktere rettentően idegesített. Volt amikor meg akartam érteni, de egyszerűen annyira egyértelmű dolgokat nem vett észre, hogy föl is adtam a megértését. Inkább némán szörnyülködtem, fejemet fogva hátha jobb lesz. Shane homlokán nagyjából egy lézer show van, neon felirattal: ÉN VAGYOK AZ! Persze ő csak haver, mert tuti az összes csajt megfekteti. Miért? Miért kell egy pasinak az összes csajt megfektetni? Mármint Shane teljesen normális volt vele, jó, más csajokkal smárolt, de konkrétan Grace az aki mondogatja neki, hogy csinálja, mert nem érdekli, miközben majd belepusztul. Jha és a kedvencem - hogyan lehet 8 húros gitáron játszani, mert kevesen képesek Gracen kívül... - Erről az egészről egy Family Guy jelenet jut eszembe, amit éppen nem találok. A nő fekszik ágyon és egy pasi pedig repteres irányítással küldi a férfit... Na itt is ez kell...

Shane, mintha a neve sem lenne elég feltűnő, hogy ő Shamisen. Komolyan. Kérlek... Őt sem sorolnám azért az észlények közé, mert ott a lány aki miatt a pokolból a földre küldték és egyszerűen nem veszi észre. Az pedig csaknem transzparenssel jár, hogy én vagyok az. Látja Grace törött szárnyú tetoválását, tetoválásait, a lány majdnem minden hangszeren játszik és minden idézetét megmondja kitől van. Bocs, ez egy rohadt nagy jel szerintem, hogy őt keresi... Ráadásul mind a kettő ugyan azt mondja a másiknak, hogy a párját keresi aki meghalt... Na neee...

Nephilimek voltak, helyesebben már csak Grace maradt és Shamisen azért bukott meg, mert megcsókolta.  Jha, kifelejtettem a lényeget: rajtuk múlik az emberiség sorsa!
Nah hát ha ilyeneken múlna az életem, akkor mennék is rituális öngyilkosságot elkövetni, mert esélytelen lenne. Amikor egymásra nyálaznak vagy amikor részegek jobbak? Képességeik nulla.

Történetről is írjak? De MIT? - Nem illik bele a paranormális dolog. Abszolút levon belőle, nem tesz hozzá. Annyira zagyva katyvaszt kaptam, hogy ez nem volt jó. Utolsó 30 oldalon mindent a nyakamba akar zúdítani az írónő, amire jó 200 oldala volt. Végig lakásban vannak, semmi nem történik szinte a gyilkossági kísérlet és leégett házon kívül. Kocsmába be, haza, kocsmába vissza... ez a körforgalom itt.

Egyetlen ok, amiért folytatni szeretném, az a vége. Mert hátha végre javul valamit, bár erre nem sok esélyt látok. Meglátjuk folytatom e még.

Egyedül a humora mentette meg nálam, mert az tényleg jó.

Pozitív: Önálló kötetben ha sima YA és nem paranormális, akár el is fogadnám 3-4 csillaggal. Humora jó volt.
Negatív: Buta karakterek, paranormális kategóriához képest semmi történet, kihasználatlan lehetőségek.
Kinek ajánlom: Hááát... Talán ha tetszett a Csitt, Csitt vagy a Fallen akkor ez is fog. Azok sem nagy kedvenceim, de a Fallen - Kitaszítva ugyan így nem tetszett. Szóval lehet ha az bejött neked, akkor ez is be fog. Hasonlóak. Lehet ez a baj, hogy már az sem tetszett.


Pontozás:
Történet: 2/5
Leírás: 2/5
Karakterek: 
    Shane: 2/5
    Grace: 1/5
Humor: 4/5 
Összesen: 2/5
SHARE

Rólam

Sziasztok! Toffy vagyok, ennek a blognak az írója. Bátran kérdezhettek és amint tudok válaszolok. A blog mellett számtalan hobbim van és természetesen egy munkahelyem is van, mai über szuper hipertitkos. Na jó azért annyira nem. :D

  • Pinterest
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése